Hoe kan ik ontspannen?

Omgaan met stress, beperkende overtuigingen en tegenslagen.. Je hoofd raakt vol met gedachten die jou niet vooruit helpen… meditaties, affirmaties, visualisaties etc. zijn fijne tools om te ontspannen en je gedachten tot rust te brengen. Hoe lekker is het om ook af en toe niets te doen, behalve ontspannen gaan liggen en ontvangen met bars. De eerste cursus in Acces Consciousness® is access De Bars™.

Acces Consciousness® De Bars™

Wist jij dat er 32 punten op het hoofd zijn, die als ze zachtjes worden aangeraakt, moeiteloos alles loslaten wat jou belemmert om te ontvangen? Deze punten bevatten alle ideeën, gedachten, overtuigingen, emoties en overwegingen die je in je leven hebt opgeslagen. Dit is een buitenkans voor jou om alles los te laten.

Vaak zet ik bars in bij een 1 op 1 coaching traject. Maar ook bij bedrijven om de werkdruk bij de werknemers te verminderen. Bars helpt om ziekteverzuim  tegen te gaan en de productiviteit, vitaliteit en draagkracht  bij werknemers te vergroten.

Voordelen van Bars:

  1. Stress verminderd
  2. Concentratie verbeterd.
  3. Minder ziekteverzuim.
  4. Beter slapen.
  5. Meer rust, ruimte en creativiteit.
  6. Bewustzijn vergroten.
  7. Meer connectie met het lichaam
  8. Ontspanning

Bewustzijn is het vermogen om in elk moment van je leven present en aanwezig te zijn, zonder oordeel over jezelf en anderen. Het is de mogelijkheid om alles te creeren wat je in je leven verlangt- groter dan wat je op dit moment hebt en meer dan dat je je kunt voorstellen.

~Gary Douglas~ oprichter van Access Consciousness

Kijk snel bij diensten en boek jouw bars sessie

Ademhalingsoefening

Sluit je ogen en richt je aandacht op je ademhaling. Door veel gedachten schiet de ademhaling omhoog. Probeer de ademhaling te verlengen. Adem rustig en diep in en langzaam en gecontroleerd uit. Probeer dit een paar minuten vol te houden. Als je afdwaal met je gedachten is dat geen probleem. Keer zonder oordeel weer rustig terug naar je ademhaling.

Richt je nu op het gevoel in je lichaam. Wat voel je in je lichaam? tinteling? zwaar gevoel? druk? Richt je aandacht op dit gevoel en probeer het gevoel toe te laten. Vaak als we negatief gevoel ervaren vechten we hier tegen en bij positief gevoel proberen we dit krampachtig vast te houden. De grap is dat dit juist averechts werkt. Het negatieve gevoel houdt langer aan en het positieve gevoel zal eerder verdwijnen. Probeer het ervaren gevoel toe te laten en er rustig zonder oordeel naar te kijken. Accepteer het gevoel en wees liefdevol naar jezelf. Probeer je ademhaling naar dit gevoel te sturen. Je zal nu merken dat het lichter aan gaat voelen.

Meer tips om te ontspannen in de volgende blog.

 

Liefs Simone